Johanna!

Jag höll på att missa någonting nu alltså, en hel vecka närmare bestämt - det är ju fruntimmersveckan! Denna speciella vecka i juli firar mamma (grattis i efterskott, Margareta!), mormor, moster, Alina (grattis i efterskott, Greta!) och jag namnsdag. Enda anledning till att jag kom på det var för att farmor skickade ett sms med ett grattis nyss. Det var som katten, Johanna firas alltså idag :) Imorgon är det mammas tur igen och sen är det Emma på torsdag, följt av mormor och moster. Denna veckan brukar vi fira med tårta och nån liten lite present, för fyller man år så sent på året är det ju trist att inte få någon anledning att äta tårta mitt i sommaren också! Nu råkar majoriteten av familjen befinna sig i Falkenberg så jag och Emil får hålla till godo själva, eller så firar vi när alla är hemma igen :)

Kul info: Enligt Bondepraktiken brukar fruntimmersveckan vara regnig, de ansåg att det definitivt skulle regna då för kvinnor har lätt att falla i gråt. Haha!




Grattis alla namnsdagsflickor denna vecka!

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Alina

Tack baby! :)


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback