Livet är fantastiskt

Jag måste faktiskt säga att det är så. Kanske inte varje dag och vart eviga minut, men helheten är den samma - fantastiskt. Livet är fantastiskt.

Det känns liksom som att jag är på väg någonstans nu, jag står inte still och trampar på samma ställe längre - jag är på g! Att ha jobbat i snart tre år (med sex månaders avdrag för Brighton) på samma arbetsplats har gett mig mycket, erfarenhet och mycket personlig utveckling. Men nu är det dags! Och det är en otroligt härlig känsla att veta att jag är i rörelse, att jag går framåt för att lära mig nya saker och så småning om kommer nå ett mål, ett mål jag inte vet vad det är än, ett mål jag kommer känna till lite längre fram på vägen.

Jag "bröt mig loss" i Brighton, när jag insåg att jag minsann kan göra precis vad jag vill och att jag lyckas med det, jag kände mig stolt - med all rätt! När jag väl var där fick jag distans till mitt liv hemma i Sverige och kände mer var jag ville göra, i vilken riktigtning jag ville gå eller i alla fall vad jag inte vill ägna min tid åt. Jag sa upp mig, sökte högskoleutbilningar, möttes av negativa röster som tyckte att det var dumdristigt att säga upp sig utan att ha någon försörjning osv. Röster jag försöker stänga ut så gott jag kan, men visst är det lätt att bli nerdragen av negativa åsikter - de väger ju så mycket mer än de positivia - men faktiskt, jag lyckades/lyckas stänga ute dem ganska bra. För jag ger mig inte och jag vet att allting löser sig. Allting handlar om inställningen och att den är positiv. Man vinner mer på att vara glad och gilla de val man gör i livet än att göra något man inte tycker är kul som man bara blir bitter av. Jag tror rent av "folk" är avundsjuka för att jag vågar, att jag vågar satsa på mig själv och det som intresserar mig. Livet är helt enkelt för kort för att bry sig om vad andra tycker om allting man gör, vem ska leva ditt liv egentligen, du eller någon annan?

Nu är jag här, jag är på väg någonstans. Jag vet inte min slutdestination men jag vet att jag kommer dit en dag och min väg dit kommer bli fantastisk. Jag kommer göra de val som jag vet att jag personligen kommer vinna mest på - nämligen de val som jag mår bra av och blir glad av.



/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Soffan

Vad jag blir glad Ems när jag läser ditt inlägg!!! Jag har också slutat lyssna på allt negativt som folk spyr upp när de hör vad man skall göra eller inte. Jag skiter i om jag misslyckas, jag har i alla fall försökt. Jag skiter i om folk säger vad var det jag sa, jag har i alla fall berikat mitt liv med en erfaranhet.



Jag tror på dig Emma, tvivel har aldrig nått mina hjärnceller. För vi är riktiga fighters du och jag!!!!

2009-07-30 @ 12:23:34
Postat av: Emma

Åh fina du! Visst är det så! Negativa kommentarer och personer kan ta sig! Precis, och vet du hur mycket man vinner som person att göra det man vill och tror på, även om det inte går alla gånger. Vi lever ju bara en gång!



Och jag tror på dig, alla gånger och hela tiden! Fighters är bara förnamnet, vi kan ju boxas också! Saknar dig finaste Sofie!! Ska bli så mysigt att träffas snart :) Pusss


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback