Planen

Helgen är ju här snart! Och självklart bjuds det på det ena och det andra! Ikväll blir det till att ligga lågt (var obotligt trött imorse!) och packa till Uppsala m.m. Det är ju 145års fest hos Farmor och Farfar på lördag! Farmor fyllde 70 i år och farfar fyller 75 snart. Det kommer komma sammanlagt 84pers till denna tillställning men vi i "närmsta" släkten ska vara där redan kl 15.00 på lördagen och sen kommer resten rammla in allt efter som. Kommer bli riktigt trevligt!

Mina tankar går ju oundvikligt till vad jag ska ha på mig och jag är nog relativt säker på vad det kommer bli. Lutar åt en klänning farmor hade när hon var i min ålder, jag prövade den för några år sen hemma hos dem och sa då att hon kan ju sy om den lite vilket hon också gjorde. Ärmarna rök och kjolen blev kortare, den är i chiffong och kjolen är sådär härligt flygig. Överdelen är mörkblå med vita små prickar och kjolen är mörkblå eller svart (kommer inte ihåg exakt). Blir ett svart lackbälte i midjan och
mina lack-svarta kilklackar till det. Kanske röda naglar, rosett i håret och eyeliner också - tror bestämt det. 40-50-tal så det skriker om det :) Innan jag åker till Uppsala på lördagen tänkte jag köra ett Body Pump pass kl 9.30 med Loijs, sen åker jag direkt till Uppsala - kommer bli en strålande start på dagen!

Söndag ska få bli en lugn dag, ingen stress att vakna tidigt och jäkta till något tåg eller träningspass. Kommer sova över hos farmor och farfar så jag går väl upp i passande tid och äter frukost med dem på altanen (måste vara sol!) och kanske till och med ett dopp i poolen :) Sen åker jag väl hem någon gång på eftermiddagen och skulle klockan inte vara mer än strax innan fyra när jag kommer till Sthlm kanske jag åker till SATS Stadion och kör ett Bocy Combat pass till... Vi får se, men som sagt ingen stress!

Låter som en bra helg tycker jag!



Hurra, hurra för farmor och farfar!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback