Helgen i Uppsala

Det hela började med att jag åkte med mamma och Maja i bil till Uppsala. Vi kom till farmor och farfar till middagen och dem var i full fart med att grilla ribs. Gott gott. Till förätt blev det skagenröra med toast och till huvudrätt ribs (såklart) med färskpotatis (upptagen samma dag!!) som var en fröjd för smaklökarna! Efterrätten var inte helt fel den heller, vattenmelon och färska jordgubbar (dagsfärska de med) med mjölk och socker. Mmm..



Jordgubbar och mjölk + socker is the shit!



Lördagen började lika fint som fredagskvällen slutat, med solsken såklart! Och sminkning på altanen.



Poolen lockade ganska bra sådär på morgonen.



Men Maja och jag skulle ju in till stan innan kusin Daniels kalas så det blev inget morgondopp för min del. Tog en dusch istället :)



Maja fick köpa sina efterlängtade skor! Här är vi på väg att gå till Stina för att möta upp mamma. Notera Uppsala Domkyrka's torn i bakgrunden.



Me too. Shit vad det var varmt alltså!



I väntan på mamma gungade jag, jag klämde ner mig i gungan och smälte nästan bort i solen.



Det fläktade i alla fall skönt när jag gungade! Grymt ju. Kände mig som ett barn igen. Att gunga är lätt underskattat som "vuxen".



Jag tog tyvärr inte en endaste bild under kalaset... Men till kvällen tog jag mig en knäckemacka med kall färskpotatis. Det är så sjukt gott alltså!



Jag läste på som en (bok) tok, fick ju låna Twilight (på svenska: Om jag kunde drömma) av en kollega. Och oj så bra den är! Även fast jag vet vad som händer (sett filmen) är det sjukt bra, mycket är ju inte ens med i filmen heller... Mys!



Söndagens frukost. Knäckemacka idag med men med leverpastej på (skivbar såklart, min absoluta favvo! Farmor och Farfar vet vad jag vill ha ja;), ägg och flingsalt + en kopp kaffe. Och min bok såklart. Allt detta på altanen i skuggan av parasollet. Sommarfavorit!



Sen passade jag på att steka i solen. Farmor blev vild och galen efter att jag legat tre timmar i solen och hällde massa solkräm på min rygg. Men då satte jag mig i skuggan istället, kändes som om jag fått min beskärda del av solen.

Tack för i helgen!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback