Franska filmer

Tittar just nu på En långvarig förlovning med bl a Audrey Tautou (love), som utspelar sig i frankrike under nåt krig (hahah hej allmänbildning! Men jag vågar inte chansa, modet är svårt att läsa av, ganska simpelt just i denna film, men jag tror hon sa nåt år med 17, som 1917...?? Well. Låter det vara osagt.) då soldater stympade sig själva för att få en anledning att åka hem, vilket var ett brott och dem blev avrättade. Hum. Sen är det såklart en kärlekshistoria i det hela. Den är lite udda men ändå fin, gillar den faktiskt. Den är inte slut än så om slutet är bra eller inte får jag återkomma om. Om jag blir för trött (vilket jag borde vara) så somnar jag nog innan jag hinner uppdatera. Så godnatt på er!

Puss



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback