Hej du torsdag!

Fick lite hjälp att inse att det faktiskt inte var tisdag igår - utan onsdag. Bra där. Men nu har jag fått det rätt! Ska upp till köket och göra en sallad till lunch och sen ska jag ta mitt pick och pack (träningskläder och böcker) och dra till tåget. En dag på Universitetet står alltså framför mig, en film - Erotikon - en timmas lunch och sen fortsätter vi med en föreläsning om Sekelskiftet & Konsumtionskultur. Har en aning om att det kommer bli ännu en föreläsning om 1800-talet och Moderniteten fast med en vinkling åt filmens håll. Stumfilmer med andra ord. Erotikon är en svensk stumfilm och jag blev lite förvånad när jag fick veta att Sverige var stora inom filmen och bl a Stiller prövade lyckan i Hollywood - och fann den vad jag förstod. Kommer bli intressant som vanligt med andra ord!

Loijs kommer befinna sig på SU, så henne joinar jag efter föreläsningen för plugg innan det blir ett Step pass på SATS. Härligt!

Later!



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback