Läsa bör man

Att det kan ta så fruktansvärt lång tid att läsa 16 sidor? Visserligen på tung akademisk engelska som är skrivet av en författare som är en av de segaste. Breward någon? Men ändå?! Har spenderat åtskilliga timmar med att läsa, upprepade gånger har jag läst om samma mening ca 20 gånger, strykit över massa med överstrykningspennan och sammanfattat - allt. Yes. Det är nog det som tar mest tid och denna gången ska jag minsann vara duktig med sammanfattandet så jag inte sitter där innan tentan och inte riktigt kommer ihåg vad de babblade om. Bra där. Tycker det är lite svårt att få till allt med engelskan, orkar inte kolla upp vissa ord som kanske kan ha en stor betydelse i slutändan. Äsch. Vi fokuserar på det bra istället!

Väntar för tillfället på att mamma och syrran ska komma hem med grejer från ICA så jag kan sätta igång med middagen, iofs kanske först om en och en halv timma... Lika bra att läsa kapitlet i boken MODE - en introduktion då. Sen har jag läst allt till morgondagens föreläsning. Tipp!

Puss å hej så länge!



/emma.

Fina kommentarer
Postat av: STYLEMIND

Tack :) Du visst är det menat att vi ska läsa dom sidorna som Louise Wallenberg skrivit? (250-273)

Det är typ det jag har kvar.. OCH det av Breward, men har inte fått boken än :(



Det i kompendiumet tycker jag var svårt... engelskan är lite kämpig för mig. Vi ses i morrn! kram


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback