Framtid

Åh. Känner mig helt trött just nu. Var i skolan halv tio, fick skjuts till Ropsten vilket skyndade på det något. Har alltså pluggat hela dagen, med en viss betoning på att jag inte pluggat speciellt effektivt hela dagen, så det är minst sagt en överdrift. Men ett kompendium är i alla fall utläst och jag tror jag har greppat lite vad det handlar om - vilket är en fördel - trots att texten var sjukt flummig.

Sen snackade jag och Lovisa (min kursare) om framtiden idag och hon sa att hon vet något om en "Fashion manager, managment" utbildning i Borås. Jag blev eld och lågor - såklart! Kollade upp det hela i en dator en timma senare och blev minst sagt besviken när jag såg att jag var tvungen att ha en kandidatexamen i företagsekonomi, design, teknik eller industriell ekonomi - hur fixar man det på en vecka liksom? + Att jag måste läsa Matte C (gjorde aldrig det pga att jag typ failade Matte B - fick G) vilket fick motivationsnivån att gå i botten...

Ledsen och besviken skönk jag ner i en soffa igen och läste vidare. Sen när Lovisa kom tillbaka efter några timmar sa jag att det inte alls går att genomföra. Då sa hon att vi visst kan det och att det är en kanditad vi ska ta först för att sen ha möjlighet att lägga på ett år eller två och ta en magister. Aha. Gud va bra! Blev toppen-kalas-glad igen! Vi kollade i en dator efter föreläsningen för att leta upp utbildningen och den enda vi hittade som verkar vara den utbildning Lovisa hittat innan heter:  Textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsinriktning och man kan jobba med bl a inköp, försäljning, marknadsföring eller kvalitetsuppföljning. Och sen kan man som sagt lägga på t ex ett år med denna kurs: Magisterutbildning i Fashion Managment med intriktning modemarknadsföring som låter prima, prima!

Jaha, nu har jag i mina tankar redan kommit in på denna utbildning och funderar på om jag ska kolla efter boende. Hoppas nu bara att jag har tillräckligt med bra betyg för att komma in till nästa höst, förhoppningsvis kan jag läsa upp Engelska A och även B till åtminstone VG så bättrar jag på chansen lite iaf. Håll tummarna i typ ett år nu då!

Hade varit sååå bra!!!!! Känns liksom som något jag faktiskt vill läsa och skulle tycka var kul! Yes, yes.



/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Alina

Jag håller tummarna i ett år. Det är lugnt. :)

Jag har sökt socionomprogrammet i Gbg. Tänk vad nära vi kommer vara då. UNDERBART!!

Postat av: Emma

Åh vad kul! Amanda min kompis från Brighton tiden läser Socionomprogrammet i Gbg, hon började nu i höst! Ja verkligen kalaskul! Jag vet ju inte vad det är för antagningspoäng så det är väl det läskigaste :S Ska bli askul att komma närmare Gbg och få flytta (jag kan ju det nu efter typ 25 flyttar;) Hoppas allt är bra med dig stumpis! Pussss

2009-10-06 @ 10:10:44
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback