Sex timmars sömn

Och man är fit for fight igen! Eller? Jo, just nu känner jag mig ovanligt pigg för en kväll som igår. Vad har hänt med minna dräpande bakfyllor? Peppar, peppar såklart. Detta är ju så mycket bättre! Försöker get a hold of Loijs för "bakisdag". Vi planerade det i förväg (skillat va?!) och Loijs ska baka kladdkaka t o m! Jag sa att jag minsann inte skulle hjälpa henne med det och då sa hon att hon bakar iaf, bra - dåligt? Just nu känns det toppen!

Och gissa vad - jag tog inte ett enda kort igår! What liksom? Kameramaffian? Nähä. Men det var en kul kväll! Först käkade Eva, Louise och jag middag hos Louise (Loijs) innan vi drog in mot stan. Eva skulle hänga på diverse pubar medan jag och Loijs åkte till Nathalie på St Eriksplan för förfest. En massa utbytesstudenter hängde där så jag fick snacka en hel del engelska. (Har du någonsin tänkt på att det är ganska svårt att få tungan att lyda och säga saker som man hör vad det är för ord efter några glas? Tänk dig då att göra det på engelska! En skrattfest.) Sen blev det Solidarietet och jag fick dansa! Sen var jag på 7-eleven där alla andra var och sen.. Just! Hells Kitchen - men VEM betalar 200kr i inträde?! Inte jag. Eller, iaf inte "student-jaget".

Men ja, jag kom alltså hem strax innan kl sex i morse (ca sju timmar sen nu) och somnade kl sex. Jag hade sånt oflyt! Tog tunnelbanan och glömde hoppa av på T-centralen och kom på det när jag var i gamla stan vilket förmodligen gjorde så att jag missade tåget till Ropsten. Fick glatt sätta mig och vänta i 24 minuter, men det var kallt så jag åkte till Östermalmstorg och satt där resten av tiden där jag träffade Karlis och hans kompis av en slump. Så lite sällskap på vägen hade jag! Visserligen bor jag ju längst bort på Lidingö och Karlis i centrum, så jag fick sitta och kämpa mot sömnen och försöka vakna tills dess att jag skulle av själv. Och det gick bra! Ställde alarmet på mobilen. Dock svinkallt ute! Burr.

Så, nu måste jag försöka få tag på Louise igen och se om vi kan få ihop en kladdkaka och lite läsande i någon kurslitteratursbok?! Kom igen, halva dan har ju gått ;)



Mysbild. Hade varit mys.

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback