Hallwyska Muséet

Igår eftermiddag efter lunchen spenderade jag tid på Hallwyska Muséet med fem tjejer från kursen (och massa andra som också gick dit i just tisdags). Riktigt fint där inne och vi gick ju in gratis dessutom. Det är alltså ett hus som greven och grevinnan nånting Hallwysk-nånting "gav bort" som muséeum och nu har de en speciell utställning med dräkter från deras sammlig. Vår uppgift är att välja ett objekt, en dräkt och sen skriva 3-4 sidor om det utifrån tre olika alternativ. Något jag måste börja med i helgen! Hoppas det går bra, det är ett nytt sätt att skriva för mig, eller jag vet ju inte vad de vill ha riktigt... Sen ska vi ge varandra feedback på varandras uppsatser innan vi lämnar in det till läraren. Huhu. Hoppas det blir bra!

Innan vi gick in läste vi igenom frågorna och njöt av det fina vädret. Det var riktigt härligt väder igår alltså! Sen höll mina fötter på att dö så att sitta ner välkomnades verkligen!



Jag, Lovisa och Matilda.



Så trevligt!



Den andra bänken! Jonna, Sandra och Sofia! :)

Gissa vad vi gjorde efter muséet? Fikade såklart! :) Såå mysigt!

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Anonym

Sofia heter jag ;D

2009-09-11 @ 16:57:07

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback