Jag älskar min kurs!

Modevetenskap in my heart alltså. Två timmars föreläsning som gick fort - puts veck! Fantastiskt. Denna föreläsning handlade om konstnären Trissot och det var en Kanadensare som höll i föreläsningen (ja på engelska) och han var riktigt rolig. Vi skrattade massor + att allt han sa var så intressant, känns som att jag har fått en klarare bild på vad Moderniteten och 1900-talets mode handlar om (alltså inte om enbart kläder utan hela begreppet, fashionabla gester, hur man betedde sig osv.). Att vi kunde utläsa det ur målningar som fångat just 1900-talet och ja, det var verkligen fantastiskt! Kort och gott: jag älskar min kurs!

Nu är det officiellt fredag och det ska bli skönt med helg, är dock inte direkt trött, trött som jag brukade vara när jag jobbade och det ska jag utnyttja genom att träna och plugga i helgen. Med undantag för utgång imorgon kväll med tjejerna (och massa annat kul folk). Pub-runda it is! Vi ska gå längs med Rörstrandsgatan och dess 13 pubar/barer och tävlingen går ut på att först dricka en öl på varje pub/bar. 13 öl! Jag ska definitivt satsa på varannan vatten eller att vi kommer lite senare än kl 17 så att vi är med på sluttampen istället ;)

Nu tänkte jag sörpla i mig resten av mitt röda te (love!) och läsa igenom anteckningarna från föreläsningen innan det blir till att laga fredagsmat. Mys.

Ha en fab kväll hörrni! Jag tittar säkert in sen igen :)

Pusss



/emma.

P.S. Jag trodde jag skulle stryka med på morgonens Power Step. Fy katten! Men mer ska det bli :)

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback