Korsett

Maskeraden som hålls på Karlberg slott den 30 oktober går under temat "Halloween" och det innebär ju utklädnad. Det är egentligen ett ganska "öppet" tema då man i princip kan klä ut sig till vad som helst. Jag tände direkt på det hela och tänkte gå all in med nåt rather sexy. Loijs kontrade med att hon "inte vill klä ut sig till nåt som anspelar på sex". Eh. Är det bara jag som ser en möjlighet att klä ut mig och då ta i som bara den för att jag får och kan? Hoppas inte det... Så, jag tänker alltså korsett (alltid velat ha en anledning att köpa en;) alltså ingen liten sak i spets, utan en ganska "anständing" korsett i heltäckande tyg - kan ju inte gå omkring nästan naken! Vet inte riktigt vad jag ska vara för något/någon heller så det kanske jag ska bestämma mig för först ;)

Det är ändå lite ironiskt att jag själv är på jakt efter en korsett när jag precis läst om kvinnor som snörs in i omöjliga korsetter - och sen att jag skriver ett arbete om det och är grymt skeptisk och skyller det mesta på männen. Vilken hycklare jag är. Korsett och höga klackar ja, inte direkt det bekvämaste men ändå väljer jag att ha det. Ser ni en koppling? Hycklare ja. Inte för att jag ger mig gällande min kritiska inställning till korsetter förr i tiden! Då var det inget snack om saken att man skulle snöras in i korsetter, skjuta fram bysten, snöra åt midjan till ett minimum och skjuta bak höfterna för den moderiktiga S-linjen. Speciellt inte om man tillhörde en förmögen familj. Sidospår?

Eh...

Anyway, kollade in i den sexiga underklädesbutiken Agent Provocateur igår. Såg en underbar korsett och sen tittade jag lite snabbt på den inte lika underbara prislappen - 3 papp för en korsett!? OMG. Jag får nog gå till H&M eller något liknande och kolla istället - snyft!



Visst är den lovely! Ack om man hade några tusenlappar över sådär ;)

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback