Min (varma)dag

Vilken dag jag har haft! Den känns väldigt lång men samtidigt kort på något konstigt vis... Det började med att jag gick upp halv nio och segade runt innan jag som vanligt fick mindre gott om tid och fick stressa runt lite. Det jag kan tycka är aningens förargligt just nu är vädret. Man vet aldrig hur det ska bli! Det regnade när jag vaknade och himlen såg ganska grå ut när jag väl skulle gå, dock regnade det inte så jag droppade paraplyt. Dilemmat är vad man ska ha för kläder, jag har en förmåga att just nu klä mig för varmt - för vem vill inte krypa in i en stor tröja och mysa när det är kasst väder ute? - och istället känner sig klibbig och för vintrig när solen väl tittar fram bakom de vilseledande molnen. Ja, jag säger då det. På fredagens föreläsning ska jag lätt ha på mig mindre kläder! Eh, alltså mindre vintriga och varma :)



Svart, svart, svart. Ja jag sa ju det - opraktiskt!



Exakt, det var ju stickat också - ännu svalare... Erhm...



Aouch! Ännu mer kläder? Ja se där ja, kavaj som jacka och sjal på det - hur ska det här sluta?



Det ante mig! Klackar på det. Gissa om mina fötter är glada nu efter en dags knatande?



Men jag hade i alla fall en lila rosett i håret - åh, dagen var räddad!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback