Studentekonomi

Något jag har svårt att få in i systemet är att jag numera är student, och att jag var det redan i England, men jag förstår det inte ändå. Så, att spendera pengar till höger och vänster, dra VISA-kortet varmt och fika helst varje dag är vardagsmat för mig. Tyvärr funkar det ju inte i längden och jag kanske borde ändra på det bums. Men hur gör man? Visst finns det en bok om sånt här? Typ "studentsmart", var det inte ett UF-företag som skrev en bok om vad man egentligen behöver köpa och hur mycket allt verkligen kostar, samt vad man kan spara? Smart vilket som.

Anyway.

Känner mig dock stolt över matlådeinsatsen idag, det ska bli en god vana! Inte nog med att man sparar pengar, man kan göra riktigt nyttig lunch också. 2 in 1. Vad mer? Typ köp inga kläder... :( Eller iaf, planera vad man ska köpa i klädväg innan man åker ner på stan - eller så stannar jag bara hemma/i skolan. Nåt mer? Fest och party - blir lätt en dyr historia. Sen dras 550kr från SATS varje månad, samt mobilräkning och a-kassa + det jag betalar hemma. Äsch, detta fixar jag! Med lite planering och åtanke :)

Pusss


/emma.

(Jag har visst ont i mitt vänstra pekfinger också... Hum... Vad har jag gjort?)

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback