Vardagslyx för mig

Något som jag nästan uppskattar mer än "det-jättelyxiga-som-händer-väldigt-sällan-men-väldigt-lyxiga-händelser/saker-typ" - äsch, jag kom inte på nåt bra exempel men kanske saker som; ehh... bröllop? Aja. Det jag skulle komma fram till är iaf att jag uppskattar det "lilla" i vardagen, också kallat: vardagslyx.

Det kan vara saker som; en nybäddad säng (det lukar gudomligt och det "frasar" lite skönt), en kopp rött te under en filt när det regnar ute, att ha nyrakade ben (speciellt i kombination med nybäddad säng - fantastiskt!), ett sött sms, att komma ut ur duschen efter ett hårt träningspass och känna sig pigg och snygg, nymålade tånaglar, kramas, att använda ett par nya heels första gången en fredagkväll, att dricka kaffe ur en fin mugg, prata med en kompis i telefon i minst en timma, gå på bio mitt på dagen en vardag, att pyssla och klistra, att läsa en otroligt bra bok, att mumsa på en saftig morotskaka, att ha en bra hårdag...

Ja, jag skulle kunna fortsätta i en liten evighet och jag kommer säkert fylla på här allt eftersom jag kommer på nya saker. Men vardagslyx är banne mig bättre många gånger - dock förkastar jag inte "vanlig" lyx för det ;)



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback