Mind your own (effin) business

Först kan jag säga att helgen var fin! Fick kalasväder på lördagen, passade på att hänga på mammas gräsmatta, fick sällskap av Loijs, gick och käkade en glass, åkte hem, käkade mer glass och sen gick jag hem till Loijs och fick middag och kladdigaste-kladdkakan. Igår jobbade jag.

Det rubriken syftar till är min lilla frustration vad gäller människor som gärna lägger sig i, har synpunkter och antar en lätt nedlåtande ton när de tycker att något är märkligt, eller helt enkelt fel i deras ögon. Hade en kund i förra veckan som började förhöra mig på det mesta. Det lät mest så här: "Trivs du här? Sommarjobb eller? Jaha, vad tjänar du då? Pluggar? Jaha, Modevetenskap och Socialantropologi? Märklig kombination? Vad vill du med det då? Finns det några jobb sen då? Vet du vad du vill bli? Vad vill du med du läser? Alla borde läsa juridik. Aha, bra med arbetslivserfarenhet, där gjorde du helt rätt" osv osv osv.

Men HERREGUD! Allt detta med ett lätt höjt ögonbryn ovanför svarta solglasögon - tillhör det inte hyffs att ta av sig solbrillorna när man pratar med någon? Sjukt störigt - och en nedlåtande ton. Som sagt. Mind your own business! Okej, jag har inte problem med om någon frågar mig vad jag pluggar och vad jag tycker om mitt sommarjobb mm. Men när man gör det på ett så drygt sätt och sen ser nermina val och vad jag ska plugga osv. Alla vill inte göra samma sak och anser kanske inte att det jag gör är rätt eller att de vill göra samma sak. Fine. Men man behöver inte trycka ner det jag vill för att det anses "dumt" eller fel för någon annan. Hyffs för fan! Styr upp er! Det är inte okej.

Såklart, jag gav bestämda svar och kände hur det ryckte i arg-nerven och kontrade med att fråga om han blivit vad han ville, dock skulle jag ha frågat vad han tjänar (jag sa iofs bara att jag är timanställd). Attans!

Men annars, hej och hå! Tre dagar kvar nu, eller två och en halv egentligen och sen är det SEMESTER! Ja, i ett par dagar iaf. :D

Puss!


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback