Underbart

Kom på att tvättkorgen svämmar över - dags att boka tvättstuga tänkte jag hurtigt. Går först lite vilse nere i källaren (tvättstugan i vår trappuppgång har brunnit - ! - så jag letade efter nån trappuppgång med tvättstuga. Frågade en äldre kvinna som satt på en solstol nere i källaren och löste korsord (?). Uppgång 23 och 25 tipsade hon om. Bra. Jag gick dit och hittade en passande lucka på lördag eftermiddag. Tipp! Jag tar fram boknings-pluggen och försöker få in den i hålet under rätt datum och tid. What?! Får den inte plats? Jag trycker och vrider och vänder lite på den, testar några andra hål i schemat, men nej. Den är för stor. Det är nämligen en ny plugg och inte en gammal från 70-talet. Toppen. Verkligen. Kul. Rena underkläder? Tror inte det. Verkligen bra att felanmälningsstället har öppet mellan 8-12 på vardagar.

/emma.


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback