Vuxet, mycket vuxet

Idag mina vänner har jag köpt min första hela kostym! Jag var smokin' alltså! Visserligen är byxorna lite i tiiiightaste laget - men går jag ner 10kg som jag sagt så är det ju lugnt (haha) - och att jag hade en storlek större av samtliga plagg var aningens störande. Men! Jag köpte alltså en mörk-mörkgrå kostym; kostymbyxor och kavaj. Sen köpte jag två randiga skjortor också att ha under, en ljusgrå/vit randig och en ljusblå/vit randig. Sjukt vuxet alltså. Herregud. Måste dessutom lägga upp byxorna till imorgon kl 16.30 när ska på introduktuonen och skriva avtal. Och stryka allt! Det är inte okej med rynkor, pressveck där de inte ska vara osv. Tur att jag har en karl i huset som kan stryka bättre än jag - upp till bevis!

Känns som värsta presenter-till-mig-själv-dagen förövrigt. Hämtade ett gäng böcker som jag beställt till nästa kurs, som visserligen såg ganska tråkiga ut, men jag hade också beställt en fin-fin-fin-och-urtjusig coffeetable-book! V&A's (Victoria and Albert Museum i London)  The Golden Age of Couture som jag velat äga sen jag var på V&A och kollade in deras klädutställning för snart ett år sen. L-O-V-E! Ska visa bilder snarast! Jag hade dessutom fått ett annat paket av farmor med ett par ljusgrå stickade knästrumpor med rosa band längst upp - såå fina! Exakt, värsta present-till-mig-själv-dagen!

Kul grej; när jag stod i provrummet på H&M (Hamngatan) i full kostym-mundering gick brandlarmet igång. Va? "Ta på er kläderna och gå ut! Det är brandlarmet som går! Det brinner, vi måste utrymma lokalerna! Bara ta på er och gå ut! Lämna allt i provrummen!" VA?! Skulle jag ha på mig H&M-kläderna eller mina kläder? Va? Va? Jag slet iaf av mig allt och satt på mig mina kläder fort som 17 (dock ut och in) och sprang ut med Mathilda (hade kostym-shoppinghjälp). Hela sergelgången utrymdes vid gallerian och det luktade lite rök. Shit vilket drama! Vi fick alltså gå till H&M på Drottninggatan istället och plocka ut samma kostymer (och lite till) igen och pröva andra storlekar osv. Värt. Men nu har jag min "Visningsvärd-outfit" så jag antar att jag ska vara nöjd. Det är jag. Hejja vad vuxet!

Nu ska jag kolla i utbildningskatalogen! Yes! Puss på er!



En av bilderna i min nya bok, The New Look av Christian Dior. Kärlek.

/emma.


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback