Det kommer bli kanon

Var nyss och kollade i lägenheten med Nils. Det luktade mer rök än jag mindes... Suck. Vi kommer få slita ut alla tapeter så är det bara - hej hej värmelampa och allt vad som kan tänkas behövas. Tapeterna hade lossat i taket i nästan hela sovrummet och vardagsrummets tapeter (visade sig inte vara strukturtapet) har ofräscha svarta fläckar på sig. Hua hua. Garderoben/förrådet luktade minst - då kan man tvätta och måla på där inne nästan först och hänga in ytterkläderna. Tipp. En glad nyhet är att kontraktet är på två år så det känns mer värt att lägga ner så mycket jobb på den. Vi får grejerna ikväll eller imorgonbitti och då ska jag och Nils sätta igång och riva tapeter! Hell yeah! Nils var inte helt glad över stanken men sa att det kommer bli kanon så det känns ju betryggande ;)

En annan bra sak är att jag kommer ta tillfället i akt och kolla på IKEA i Uppsala när jag åker hem på lördag. Kommer köpa några av de nödvändigaste sakerna till lägenheten och sen får vi allt leva som små fattiga möss resten av månaden och in på nästan - men vad gör man inte! Fatta att min mamma lyckas fixa en lägenhet - en HYRESLÄGENHET! Det finns inte en chans att det skulle funka egentligen alltså... Men nu är det klart! Kontraktet är skrivet och vi har nycklarna, imorgon börjar allvaret och renoveringen. Den som har några skills och goda viljor över kan ju komma förbi och hjälpa till :)

Puss pusss

Visar inga bilder än, de ser inte allt för bra ut, bättre att ha bilder sen när den är fixad så känns det lite bättre ;)



Fint kylskåp, dock inte mitt :)

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback