Ett litet steg i rätt riktning

Ett ministeg för lägenheten, ett enormt seg för mig. Idag när jag kom till lägenheten blev jag så glad - det luktade inte lika mycket rök när jag öppnade ytterdörren. Tänk hur mycket det gjorde för mig och min renoveringsinställning! Yes liksom! Vi målade som sagt hallen med första lagret nogatig färg vi ska ha där igårkväll och redan efter det blev det mycket bättre - snygg-snygg färg också!

Idag har jag bara varit där i ca två och en halv - tre timmar och ändå hunnit med en hel del. Jag förberedde för att måla vardagsrummet med vit färg, målade längs med hela taket, alla lister och i hörnen, sandpapprade ner spacklet och så. Så efter middagen ska mamma, Olle och jag åka dit och fixa lite, mamma och jag ska måla väggarna i vardagsrummet med första av två lager vit färg och Olle ska slita lite tapet verkar det som. Tipp! Jag hann också måla elementet och fönsterfodrena (andra gången) i sovrummet samt tvättade elementet i köket med målartvätt så jag kan måla det ikväll. Asså, jag är grym!

Sen sa lillebror Emil när vi handlade på ICA nyss att han är ledig torsdag och fredag och därför kan hjälpa till. Skönt! Vi kanske slipper anlita nåt proffs och köra så det ryker med oss själva istället!? Fab.

Nu ska jag och mamma laga middag. Later!



Söta lägenheter javisst!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback