Ljuset i tunneln?

Hur svårt kan det vara att skriva en hemtenta på sammanlagt fem sidor? Om jag bara suttit och stenhårt bara ägnat mig åt hemtentan skulle jag säkert vara nästan klar nu. Och det hade ju varit skönt kan man tycka. Nu ska jag snart börja med fråga tre, Analysera och problematisera representationer av mäns relationer och manliga ideal (med fokus på mode/kostym/uniform) i filmerna Lives of a Bengal Lancer och Midnight Cowboy på tre A4 sidor. Asså egentligen, hur svårt kan det vara? Tycker nästan fråga ett var mer luddig...

Ska nu se vad jag har läst och inte för att börja i den änden, kanske skriva ner lite idéer och vinklar (låter väldigt proffsigt iaf). Imorgon ska jag till Sthlms Universitet med Lovisa och Majki från kursen och hemtenta-plugga. Känns faktiskt som om jag kommer få till det sista då. Och visst vore väl det underbart?! Annars kommer jag säkert dras med den längre, i helgen ska Nils bo hos mig och då lär motivationen ligga strax under 0 för plugg. Och nästa vecka ska jag hjälpa mormor att flytta i Uppsala så det är nu det gäller! You can do it!

Sen fick jag en trevligt nyhet igår, vågar inte helt ta ut det men snart, snart är vi där :) Röd dag idag, så kanske först i morgon är vi ett steg närmare! Är lite orolig vad ordet "sunkig" kan ha för betydelse i sammanhanget, men det kan väl lite vit färg råda bot på? Tänk! Snart har ännu en affirmation blivit sanning :)

Men hemtentan ja! Pusss!








/emma.


Fina kommentarer
Postat av: STYLEMIND

Jaa bara man väl börjar så är det ju ganska lätt ändå. Eller lätt å lätt... beror väl på hur långt man satsar, själva är jag nöjd bara jag blir godkänd!



Ja 1:an va rätt luddig...hmmm men jag är klar med 1:an och 2:an nu. Ska se midnight cowboy med jessica i dag för vi missade ju den när vi åkte hem så tidigt..



Lyck till! Kram

Postat av: looooooooooooooooooove

vilka är dina andra affirmationer som har lyckats?

2010-01-11 @ 00:09:57
Postat av: Emma

Ja, mycket slår ju in som man inte tänker på. Men jag har chans att få ett jobb, jag har fått en hyresrätt i Sthlm (typ omöjligt), jag har fått mycket som jag önskat mig (prylar och sånt), jag kom in på min kurs - älskart - osv. Kommer inte på allt nu bara :)

2010-01-11 @ 21:05:12
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback