Nu du jäkla hemtenta

Nu är det hög tid och dags. Ska först fixa klart min uppsats om Josephine Baker och sen ska jag hugga tag i hemtentan. Det är i alla fall min förhoppning så här på morgonkvisten. Åkte med Nils från Tyresö imorse när han skulle till jobbet. Skönt att komma hem ändå, jäkligt tung väska att släpa på från tåget men nu är det lugnt. Sitter i soffan med en kopp kaffe, inviger min Starbucksmugg jag fick av mamma i födelsedagspresent (i november!) och känner - ah nu är det banne mig dags. Gör jag klart hemtentan och uppsatsen denna veckan kan jag slappna av nästa och lämna in det så snart som möjligt. Vore ju strålande.

Puss babycakes!



/emma.

Gravt sidospår. Jag känner mig sjukt inspirerad just nu. Sitter i soffan, tittar ut genom de stora fönstrena och ser vattnet, träd och massor av snö. Solen skiner och det känns ljust, friskt och krispigt. Man kan inte annat än förundras. Det kommer ordna sig, det gör det alltid. Jag kommer få en lägenhet snart och ett jobb, det är jag bombis på. Sen kommer jag hitta någon utbildning som jag ska börja med till nästa höst och som jag trivs fantastiskt bra med. Jag saknar sötnosar till vänner som befinner sig lite var stans i landet - jag ska verkligen försöka träffa så många som möjligt nu i vår - måste! För ni är så fina och jag saknar er. Tiden går så fastligt fort och jag hinner inte alltid med, men jag tänker på er. Det är ju fantastiskt, mitt liv är rikt på allt möjligt fint, saker som gör mig lycklig. Lycklig, lycklig.

Fina kommentarer
Postat av: Alina

Kom till London mitt hjärta! :)

PUSS

Postat av: Emma

Det får bli så! Om jag får ihop allt vill säga :) Mamma kommer iaf! :D Pusss och lycka till massor! Det är din stund det här vet du!

2010-01-05 @ 13:12:27
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback