Paus i städningen

Jag är så mogen. Men jag behövde en paus i mitt städande - eh - och en "liten" lista var det ju länge sen jag knåpade ihop. Denna har jag däremot snott. Men svaren är allt mina! Enjoy.

***


Namn: Emma Johanna Sonesson

Kallas för: Ems, Empem, Älskling, gumman och darling.

Stjärntecken: Skorpion

Höger eller vänsterhänt: Högerhänt

Piercingar: Ett hål i höger öra och två i vänstra.

Tatueringar: Två, ett hjärta och en rosett!

Längd: 1.66

Skostorlek: 38

Hårfärg: Mörkblond?

Fräknar: Några små söta rackare när jag får sol på näsan.

Motto: Det kan bara bli bättre!

Kär? Oja, i min fina Nils! ♥

Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja, i min alldeles egna lägenhet, gärna stax utanför stan...

Tycker du att du är attraktiv? Ja för 17! :D Speciellt när jag har en bra dag!

Dricker du? Det händer väl ;)

Röker du? Nej nej, aldrig ens testat - usch och fy för rökning!

Vilket schampo använder du? Olika, det som står framme.

Vilken parfym använder du? Noa Pearl

Vad är du rädd för? Naturkatastrofer

Gillar du att tvätta? Inte det roligaste man kan göra, men rena kläder är "ganska" vitalt.

Gillar du berg- och dalbanor? Mja, men jag blev positivt överraskad på Grönan i somras.

 

Senaste…

Filmen du hyrde? Såg Sherlock Holmes på bio! Räknas det?

Filmen du köpte? Twilight! I know, I'm a nerd.

Låten du hörde: Bad romance med Lady Gaga.

Låten du laddade ner? Minns knappt, I got a feeling med Black eyed peas?

Personen du ringde? Mamma

Personen som ringde dig? Mamma

TV-program du såg? CSI NY

Person du tänkte på? Nils ♥

 

Favorit…

Låt: Just nu är det nog För kärlekens skull med Ted Gärdestad.

Sak att göra: Pyssla!

Sport: Box och Body Combat - SATS

Dryck: Mineralvatten

Kläder: Kjol eller klänning - klackar är givet!

Film: Borta med vinden

Bil: Nån BMW kanske?

Serie: Greys Anatomy

 

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Klart.

Gråtit över en flicka? Om man gjort en nära vänn ledsen kanske?

Ljugit för någon? Har väl hänt, men bara någon oskyldig vit lögn i så fall.

Varit i slagsmål? Nepp

Blivit arresterad? Aldrig

Träffat någon från internet IRL? Yes.

 

Antal…

Gånger du varit kär? Två, och då var/är det på riktigt-riktigt.

Gånger ditt hjärta brustit? Ingen?

Hjärtan brustet på grund av dig? Kanske... :(

Tjejer du kysst? Hehe, några när jag var liten och tyckte det var ett kul partytrick? Pinsamt.

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Ett par sötnosar!

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Håller inte räkningen ;) Max 5?

 

Senaste…

Boken du läste? Stella Bruzzi - Undressing Cinema (obs; kurslitteratur).

Personen du fick e-mail av? Farmor.

Personen du fick brev av? Alina.

Personen du fick sms av? Mamma (hehe verkar som jag är värsta morsgrisen^^).

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Med mamma och syskonen 21 dec, pappa bor i Uppsala.

Saken du köpte? Kurslitteratur från Adlibris. Blä...

Vad har du gjort idag? Börjat städa rummet...

Brukar du svära mycket? Ja tyvärr ibland, men det går i perioder.

När stiger du upp på morgonen? Olika, men helst vid 9 om jag inte ska nånstans.

Vad har du på dig? Pyjamasbyxor och stooor tröja.

Vad ska du göra ikväll? Plugga och äta middag.

Vad är du allergisk mot? Pollen, hö, en hel del färsk frukt, pälsdjur och elaka människor.

Var har du ont? Ingenstans just nu.

Använder du hårspray? Om jag för en gångs skulle skulle locka håret, ja.

Kan du stå på händer? Knappast!

Håkan Hellström eller The Ark? The Ark? Har nog hört mer av dem iaf :)

Salt eller socker? Salt

Gillar du ketchup? Ja, fast bara tills vissa maträtter - ganska få.

Är du glad nu? Självklart!

Var du glad igår? Med alla säkerhet - typ alltid glad :)

Vad dansar du till? Bra musik! Sån där party-pepp musik som får det att rycka i kroppen om man inte får dansa.

Stockholm är… ? Staden jag bor i just nu.

Göteborg är… ? En mysig stad jag kanske flyttar till en vacker dag?!

Kan du sjunga? Vissa säger det, själv är jag inte helt övertygad.

Spaghetti eller makaroner? Spagett får det bli.

Land du vill besöka? Italien!

 

Eh. Läs det eller inte. Hej hej!


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback