New York dag 3

Mer New York mina vänner! Dag 3 rättare sagt. En dag i turisternas tecken!



Haha! Time Square igen!



GLADA!



Lite "höghus" ja.



Totto-häst.



Vi tog tunnelbanan Downtown - Financial District.



Battery Park!



Vi ville ha lunch, vi strosade uppåt Broadway.



Söta Anna.



Sushi-lunch i en pytte-liten plätt.



Så jäkla gott!

 

Solen sken jäkligt varm också. Inte oss emot!



Turist javisst! Här sitter vi på färjan ut till Frihetsgudinnan och Liberty Island.



Så himla bra att det blåste lite, annars hade vi nog "gått under" av värmeslag vid det här laget. Ingen hit att köa i gassande sol. Behöver jag säga att jag hade en schysst linnebränna efter den här dagen? Psst! Notera MANHATTAN bakom mig ^^



Då har vi sett turist-grej nr 1 - check!



Bara för att vi är så söta!



... och glada!



Och kärleksfulla. Såklart.



Egopic.



Fina.



Vi tog en annan färja till Ellis Island. Kollade in muséet där liksom.



Sen tog vi ytterligare en färja tillbaka till....



... ja tillbaka till vårt Manhattan ♥



Anna och Trinity Church. Vi var på väg till Ground Zero men det var ett gigantiskt blått staket runt skiten (under uppbyggnade...) så vi tröstade oss med lite shopping :D



Men först - Starbucks-fika.



Lite kaffe fixar typ allt! Mest gott och uppiggande kanske.



St Pauls Chapel som var stängt när vi kom dit. Kanske aldrig öppet?



Vi strosade vidare...



Bara att titta på allt tar tid.



Hittar massa skoj, som betyder att kameran ska rotas fram ut väskan och det definitivt ska knäppas en bild!

 

Mot Chinatown.

 



Hum. Vi hittade inget lämpligt ställe att käka middag på, asså hänger det plockade kycklingar i fönsterna är det inte alltför aptitligt.



Fick bli italienskt istället. Vi gick några gator upp och vips var vi i Little Italy och möttes av våldsam trafik av människor pga nån festival. Humf. Därför tog vi oss en pizza slize var och drog hem. Dödströtta i fötterna och oj vad skönt det vara att sova!

***

Puss från mig och mina nostalgiska känslor kring vår fantastiska resa! Dag 3 kommer inom en snar framtid - hoppas vi!

/emma.



 

 


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback