New York dag 1 & 2

Vi kör det "dagvis" så slipper jag tröttna på att ladda upp bilder en hel dag (typ). Här kommer första dagen, eftermiddagen när vi kom fram och hela andra dagen i New York; serverat på ett fat:

 



Vi tog en taxi från JFK. Känns tryggt att chaffören läser tidning i rusningstrafik!



Iiiih!



Framme på hotellet! Skitnajs för den lilla summa vi betalade! Överlyckliga och lättade! Stort plus för gudomligt sköna sängar :)



Första hela dagen. Vi hamnade på Time Square!




Oh my.



Haha! Jag-är-i-New-York-känsla!



Äääääntligen frukost! Åh. Vi var så hungriga!



Finaste Anna mitt emot var också nöjd över att vi äntligen fick frukost!



Vi promenarade in i Greenwich village på Bleeker St. Mot: MARC JACOBS!



Ett pitstop på Magnolia Bakery som låg precis brevid - såklart!



Pure happyness!



Smarrigt värre.



Even more "pure happyness" - shoppat plånbok på Marc by Marc Jacobs och även en väska + nyckelring på Bookmarc. L-O-V-E!



Ännu mer energipåfyllning i Little Italy - pizza (såklart).




GOTT! Sen fortsatte vi längs med Broadway (korsningen Spring St) uptown med - trumvirrvel - shopping!



Okej, med alla bilder på mat så verkar det som vi åt HELA tiden. Vilket vi i princip också gjorde... Dock kom vi på att vi var hungriga när det var för sent och energin låg i höjd med fotknölarna så vi körde på första bästa. Thank god for Starbucks! För vad behöver man om inte socker när man är ute på shoppingrunda?



ALL IN på Victoria's Secret om man säger så. Två bhar rikare och över $100 fattigare - såå värt! (Jag fick trotsallt en t-shirt på köpet!)



Bara provrummen var ju värda det :)



Så drog vi hem med tunneblanan uptown, helt färdiga. Jetlag? Ont som f*n i fötterna (bara början...) och hundra shoppingpåsar - asnöjda!

 

Kvällsgott när vi pratade om dagen och beundrade våra inköp.

 



Min "lilla" skörd. Jag släppte loss ja! Grymt nöjd med den dagens instats.



Min M by MJ plånbok <3

***

Snipp snapp snut så var första hela dagen i NY slut!

/emma.


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback