Lovely helg

När jag kom hem från jobbet i fredags var jag ovanligt pigg och satte igång med att packa ihop lite på mitt rum. Jag har nu packat tre kartonger och det syns inte ens! Kanske beror det på att jag packat sånt som vanligtvis är gömt i garderober eller i hyllan... Mm hög tid att ta tag i resten av röran. Blä. Det finns inte mycket tid kvar nu och socialtumgänge efter jobbet är nog inte ens att tänka på!
I fredagskväll mötte jag upp min darling i gamla stan och dansade loss med hans lumpar-polare, skit kul! Det var väldigt mycket folk så man blev nertrampad när man minst anade det och att det var varmt är bara förnamnet. Men det var skoj! Min dag hade varit lång så jag gav upp efter ett par timmar och vi åkte hem. På lördagen åkte vi till Utö (andra gången jag var där, första gången var
midsommar) och det blev lite bråttom att hinna med båten, men vi hann! Väl framme var det julmarknad och senare julbord som gällde, helt underbart god mat! Har fått lära mig att "doggy-bag" är en oskriven regel och att handväskor är uppskattade i det sammanhanget. Sen någon (nämner inga namn) drog ner lite julpynt är en annan femma ;) Vi sov över i en liten stuga vi fått låna, en liten söt stuga med ett rum och kallt golv. Gillade dock inte spindlarna jag såg när det var dagsljus nu imorse ;) Lite shopping i en galleria och sen hem igen... Nu efter lite thaimat ska jag packa minst en kartong till och sen tvingas jag gå ut med Hugo. Gahh!

Lyssnar på julmusik i den underbara julskivan som får mig alldeles nostalgisk, hela helgen har varit julig och man har verkligen kommit i julstämning... Love you honey och tack för i helgen!

image1550

/emma.

P.S. Att titta upp på himlen en stjärnklar kväll (otroligt klar himmel igår med många starkt lysande stjärnor) i minusgrader är klart något jag måste göra oftare...

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback