Matlåda som i matlåda

Igår när Emil svängde ihop kvällens middag passade jag på att göra 4 portioner GI-lasagne - skit gott är det! Eftersom jag blev så nöjd med mitt tidigare "bild- och receptrepotage" när jag lagade mat, tänkte jag att varför inte göra ett till?! Jag drog alltså fram kameran och tog bilder hejvilt - Emil har såklart snyggare bilder i sin mega-bra-systemkamera men jag orkar liksom inte vänta på dem.. De kan ju få ett helt eget inlägg senare!

Här är alltså receptet - och här kommer bilderna!




Man skivar och lägger upp squashen på hushållspapper och strör över lite salt för att få bort överflödig vätska.



Man steker på löken och lägger det sen på ett fat...



För att sen steka på köttfärsen och blanda i alla örter, krossadetomater och lök tillsammans.



När köttfärsröran är klar lägger man ett lager squash i botten av en smörad ungssäkerform och varvar med köttfärsröran och ett lager squash till...



Häll på grädden och riv (jag orkade inte riva så jag hackade) mozzarellan och strö över hela skapelsen - och in i ugnen 225°!



20-30 minuter senare - klart! Färdig att avnjutas (eller som jag gjorde, dela upp den i lagom stora portionsbitar och ha fyra matlådor bara sådär! :)

Sjukt gott!

/emma

Fina kommentarer
Postat av: Elina

Oh d va länge sen man gjorde.. Det får man göra snart igen.. den e ju såå god =)


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback